بسم الله الرحمن الرحيم
سَمِعْتُ ابْنَ عُمَرَ، قَالَ: سَمِعْتُ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ: «إِذَا مَاتَ أَحَدُكُمْ فَلَا تَجْلِسُوا، وَأَسْرِعُوا بِهِ إِلَى قَبْرِهِ، وَلْيُقْرَأْ عِنْدَ رَأْسِهِ بِفَاتِحَةِ الْبَقَرَةِ، وَعِنْدَ رِجْلَيْهِ بِخَاتِمَتِهَا فِي قَبْرِهِ»
İbn Ömer’den Nebî sallallahu aleyhi ve sellem dedi ki : Sizden biri öldüğü zaman, oturmayın hızlıca onu kabrine götürün (defnedin) Baş tarafında ve/veya ayak tarafında Fatiha ve Bakara suresini hatmedin.
(Hallâl ve başkaları rivayet etmiştir, isnadı hakkında konuşulsada ilim ehli bununla ihticac etmiştir, manaen sahihtir)
İbn Ömer vefat ettiği zaman Kabrinin başında Fatiha ve Bakara suresinin okunmasını Vasiyet etmiştir.
Keza İmam Ahmed’den de bun’da sakınca görmediğini dair uzun bir rivayet vardır.
Yahyâ bin Main’e sorulduğunda İbn Ömer’in vasiyetini nakletmiştir.
سَمِعْتُ الْحَسَنَ بْنَ الصَّبَّاحِ الزَّعْفَرَانِيَّ، يَقُولُ: ” سَأَلْتُ الشَّافِعِيَّ عَنِ الْقِرَاءَةِ عِنْدَ الْقَبْرِ فَقَالَ: لَا بَأْسَ بِهِ “
Hasan bin Sabbâh dedi ki : Şafiî’ye Kabrin yanında kuran okumak hakkında sordum dedi ki : Bunda bir sakınca yoktur.
عَنْ ⦗٩٠⦘ إِبْرَاهِيمَ، قَالَ: «لَا بَأْسَ بِقِرَاءَةِ الْقُرْآنِ فِي الْمَقَابِرِ»
İbrahim (en Nehâi) dedi ki : Kabirde Kur’an okumakta bir sakınca yoktur.
Bu rivayetlerin hepsi Ahmed’in ashabından Merruzinin talebesi Olan Ebu Bekir el Hallâl rahimehullâh ” Kabrin başında kıraat” kitabında nakletmiştir.
Binâen aleyh: Kabirde Kur’an okumakta bir sakınca yoktur.
Allah en doğrusunu bilir
الحمد لله رب العالمين