عن أبي سعيد الخدري رضي الله عنه أن النبي صلى الله عليه وسلم قال : ( أَكْثِرُوا ذِكْرَ اللهِ حَتَّى يَقُولُوا : مَجْنُونٌ )
Ebû Saîd el Hudrî radıyallahu anh’den Nebî sallallahu aleyhi ve sellem dedi ki : “Allah’ı zikretmeyi çoğaltın öyleki size deli desinler/ tâki size deli desinler.”
Sûfilerin Şeyhleri bu hadisi bu hadisi tâbilerinin zikir ve vaaz esnasında çıkardıkları düzenbazlıklara ve kopardıkları yaygaralara delil getirdiler.
Bu istidlâl Bâtıl ve Merdûd’dur.
Evvela Hadîsin Senedi Hakkinda İhtilaf Vardır ;
Hadisi İmam Ahmed/ Müsned’de. Abd bin Humeyd/ Muntehâb’da.Ebû Yala /Musned’de. İbn Hibbân /Sahihinde.Hâkim /Mustedrek’te.Taberâni/Duâ’da.Beyhaki/Şuabul Îman’da.İbn Şahin/ et Terğîb’de.
Hepsi Derrâc Ebul Semh’den, Ebul Heysem’den, Ebû Said el Hudrî’den rivayet etmişlerdir.
Yahyâ bin Main Derrâc Hakkında sika/Güvenilir demiştir.
Osman Bin Said ed Darimi Saduk/Doğru sözlü demiştir.
Yahya bin Main başka sefer Derrac’ın Ebul Haysemden rivayetinde bir beis olmadığını ikisininde sika/güvenilir olduğunu söylemiştir.
İbn Şahin Bu isnad’da yani Derracın, Ebul Haysem’den rivayetinde bir beis olmadığını söylemiştir.
Hakim Bu isnadın Sahih olduğunu söylemiştir.
Yine İbn Hibbân’da sahihinde rivayet ederek bunu sahih kabul etmiştir.
Diğer bir Görüş ise Şöyledir:
İmam Ahmed Derracın hadisinin munker kaldığını söylemiştir.
Aynı şekilde İmam Ahmed : Derracın, Ebul Haysem’den Onun Ebu Said’den rivayetinin (yani bu hadisin) zayıf olduğunu söylemiştir.
İmam Nesâi : Hadisi Munker ve Kavî değil demiştir.
Ebû Hatim : Hadisi Zayıf Demiştir.
Darakutni : Zayıf ve Metruk demiştir.
————–
Hadisin Senedi Hakkında Yukarıda Belirttiğim şekilde ihtilaf vardır.
Hadisi Sahîh Kabul etsek dahi , Bu hadis sûfilerin Düzenbazlıklarına delil olmaz zira Ne Nebi sallallahu aleyhi ve sellem ne Ashâbı ne de Sâlih selef insanların Allah’ı en çok zikredenleri En Takvalıları ve en Verâlılari olduğunu halde bu hareketleri ve raksları, yapmamıştır.
Lâkin Bu hadiste fazilet vardır, zira bu hadis günümüz insanlarının yüz çevirmişliklerini işaret etmektedir , fâsıklar dinden öyle bir yüz çevridiler , Fısk öyle bir yayıldı ki Hayırla anılan, Sâlih bilinen kişiler dahi Nasipsizdirler Tıpkı Hasen rahimehullâh’ın dediği gibi
Hasen el Basrî rahimehullâh bedir ashabından yermiş kişiye yetiştigini ve onların halini sonrakilere şöyle anlatmıştı:
ولو رأيتموهم قلتم مجانين ، ولو رأوا خياركم لقالوا : ما لهؤلاء من خلاق ، ولو رأوا شراركم لقالوا ما يؤمن هؤلاء بيوم الحساب
Şayet siz onları gorseydiniz bunlar deli derdiniz. Eğer onlar sizin en Hayırlılarınızı görselerdi bunların (hayır, hasenattan, ahiretten) bir payları yoktur derdi, Eğer onlar sizin şerlilerinizi görselerdi bunlar ahirete iman etmiyorlar derlerdi (Hılyetul Evliyâ)
Allah Muhâcire, Ensâra, Bedir ehline ve Rıdvanda Biat edenlere Merhamet etsin, Allah’ım bizi ve İmanda bizi geçmiş kardeşlerimizi bağışla Allah’ım bizi onlarla birlikte cennette birleştir âmin âmin.
Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellemin ashabı bu Sapıklıklardan beridir bununla alakalı risâlemi buradan okuyabilirsiniz 👇
https://www.ehlieser.com.tr/sufilere-reddiye-bagirip-cagirmak-ve-haddi-asmak.html
Allâh en Doğrusunu bilir
الحمدلله رب العالمين